Inteligentné zákony pre účtovníkov
Uvádzacia cena

Vyhláška Ministerstva dopravy, ktorou sa mení a doplňuje vyhláška č. 119/1962 Zb. o hospodárnosti prevádzky cestných vozidiel pre motorovú dopravu

Znenie účinné: od 01.01.1965 do 30.06.1972 Neplatné znenie pre dnes
Časové verzie:
167/1964 Zb.
Časová verzia predpisu účinná od 01.01.1965 do 30.06.1972
167
VYHLÁŠKA
Ministerstva dopravy
zo 7. júla 1964,
ktorou sa mení a doplňuje vyhláška č. 119/1962 Zb. o hospodárnosti prevádzky cestných vozidiel pre motorovú dopravu
Ministerstvo dopravy ustanovuje po dohode so zúčastnenými ústrednými úradmi a krajskými národnými výbormi podľa § 16 ods. 1 písm. b) vládneho nariadenia č. 54/1953 Zb. o premávke na cestách v znení zákonného opatrenia Predsedníctva Národného zhromaždenia č. 13/1956 Zb.:

Čl. I

Vyhláška č. 119/1962 Zb. o hospodárnosti prevádzky cestných vozidiel pre motorovú dopravu sa mení a doplňuje takto:
1.
Príloha 1 časť I oddiel 1 bod 8 tabuľky I (Osobné, dodávkové a kombinované automobily) sa doplňuje takto:
Výrobná značka Typ Počet valcov Obsah valcov v cm3 Základná norma spotreby v l/100 km
letná zimná
Renault R8 4 750 6,8 B 7,5 B
Škoda 1000 MB 4 987 7,0 B 7,7 B
Trabant P 60 2 500 6,8 Z 7,5 Z
Trabant P 60 - Combi 2 500 6,8 Z 7,5 Z
Barkas 1000 - skriňa 3 993 11,5 Z 12,7 Z
IMV 1000 3 981 10,7 Z 11,8 Z
2.
Príloha 1 časť I oddiel 1 bod 8 tabuľka III (Nákladné automobily) sa doplňuje takto:
Výrobná značka Typ Počet valcov Obsah valcov v cm3 Základná norma spotreby v l/100 km
letná zimná
Csepel D 352 B skl. 4 5 320 16,0 N 17,5 N
3.
Príloha 1 časť I oddiel 1 bod 8 tabuľka V (Ťahače) sa doplňuje takto:
Výrobná značka Typ Počet valcov Obsah valcov v cm3 Základná norma spotreby v l/100 km
letná zimná
Praga S5T 2 TN 6 7 412 28,0 N 31,0 N
Tatra 138 NTt 8 11 762 32,0 N 35,0 N
4.
Príloha 1 časť I oddiel 1 bod 8 tabuľka VII (Motocykle) sa doplňuje takto:
Výrobná značka Počet valcov Obsah valcov v cm3 Základná norma spotreby v l/100 km
letná zimná
ČZ 175 trojkolka bez plachty 1 175 4,2 Z 4,6 Z
ČZ 175 trojkolka s plachtou 1 175 5,5 Z 6,0 Z
Matchless G 80 1 498 6,9 B 7,6 B
5.
Príloha 1 časť II bod 3 novo znie:
„Norma spotreby pohonných hmôt pre technické prehliadky 1. stupňa je 5 % a pre technické prehliadky 2. stupňa 10 % zo základnej normy spotreby príslušného vozidla.“.
6.
V prílohe 1 časť VII bod 7 v tabuľke II (Plášte pre osobné automobily) sa pre rozmery plášťa 6,70-13 určuje norma nákladov na 1,85 Kčs/100 zkm.
7.
V prílohe 1 časť VII bod 7 v tabuľke IV (Plášte stredné) sa pre rozmery plášťa 9,00-20 určuje norma nákladov na 3,50 Kčs/100 zkm.
8.
Príloha 2 časť I oddiel 2 bod 3 písm. h) novo znie:
„h)
ak je celková váha prívesu väčšia ako
aa) polovica užitočného zaťaženia ťažného vozidla, najviac 5 %
bb) užitočné zaťaženie vozidla, najviac 10 %
cc) jedenapolnásobok užitočného zaťaženia ťažného vozidla, najviac 20 %“.
9.
V prílohe 2 časť I oddiel 2 bod 3 sa za písm. h) vsunuje nové písm. ch), ktoré znie:
„ch) jazda po cestách s početnými zákrutami alebo s vyššou intenzitou premávky, ktorá vyžaduje časté radenie alebo zvýšenú manipuláciu s vozidlom, najviac 15 %“.
Označenie doterajších písm. ch) až k) sa mení na i) až l).
10.
Príloha 2 časť I oddiel 2 poznámka k bodu 3 sa doplňuje takto:
„e)
časové obmedzenie podľa písm. f) sa nevzťahuje na vozidlá, ktorých motory prekračujú normu výkonu do celkovej opravy. Prirážky v rozmedzí 0-10 % možno používať do tej doby, kým sa vykoná výmena motora za celkove opravený alebo nový alebo vozidlo sa odovzdá do strednej alebo generálnej opravy,
f)
prirážky podľa písm. h) sa používajú len pri nákladných automobiloch a autobusoch súčasne s prirážkami uvedenými pod písmenom e) bod 3 odd. 1.“.
11.
Príloha 7 znie:
Odpisy vozidiel
1.
Normy odpisov slúžia na odpis obstarávacej hodnoty vozidla a na vytvorenie zdrojov na úhradu nákladov za generálne opravy.
2.
Normy odpisov určia pre jednotlivé druhy, značky a typy vozidiel celkovú odpisovú sadzbu v korunách. V normách je osobitne uvedené, koľko percent z celkovej odpisovej sadzby pripadá na vytvorenie zdroja na úhradu nákladov za generálne opravy.
3.
Odpisové sadzby pri vozidle v prevádzke sa zásadne nemenia, i keď prekročilo normu celkovej upotrebiteľnosti. Výnimočne pri autobusoch a nákladných automobiloch, ktorých účtovná zostatková hodnota sa rovná nule a typy ktorých už nepodliehajú režimu generálnych opráv, výške percenta pripadajúca z celkovej odpisovej sadzby na úhradu nákladov za generálne opravy sa znižuje na polovicu; o sumu vyplývajúcu z tejto výnimočnej úpravy sa znižuje celková odpisová sadzba. Ak sa urobí generálna oprava autobusu s namontovaním karosérie, a to spravidla po splnení normy celkovej upotrebiteľnosti, celková odpisová sadzba sa nemení.
4.
Norma odpisov je určená na základe obstarávacej ceny vozidla, nákladov na dve generálne opravy a normy celkovej upotrebiteľnosti podľa tohto vzorca:
O + 2 GO
Ov = --------------------
Uv
Ov = celková odpisová sadzba v Kčs na 1 000 základných km
O = obstarávacia cena vozidla v Kčs
2 GO = náklady na dve generálne opravy v Kčs
Uv = norma celkovej upotrebiteľnosti vozidla v 1 000 základných kilometroch.
Podľa tohto vzorca sa vypočítajú i odpisové sadzby pri neuvedených ostatných typoch špeciálnych automobilov, ťahačov a pri špeciálnych prívesoch.
Držiteľ vozidla podľa toho istého vzorca vypočíta odpisové sadzby i pre nové typy vozidiel zaradené do prevádzky po vydaní tejto vyhlášky. Ak nie je v čase zaradenia vozidla do prevádzky ešte vyhlásená cena generálnej opravy, určí sa pre tento účel hodnotou najviac 60% z obstarávacej ceny nového vozidla.
5.
Ak držiteľovi automobilov, ktoré neslúžia na prepravu nákladov, výnimočne povolí príslušný nadriadený orgán časové odpisy, časová odpisová sadzba sa vypočíta z týchto hodnôt:
(Vysvetlivka: Doba upotrebiteľnosti a odpisová sadzba automobilov, ktoré neslúžia na prepravu nákladov, platí len pre vlastný automobil. Vnútorné vybavenie pojazdných predajní, knižníc, zdravotníckych vozidiel, prenosových vozidiel a pod. treba považovať za samostatné inventárne predmety, ktoré treba odpisovať osobitne podľa platných noriem odpisov. Naopak, automobilový žeriav, rýpadlo, vrtná súprava, zariadenie požiarnych automobilov, zametacích a kropiacich automobilov a pod. sú nedeliteľnou súčasťou vlastného automobilu a tvoria s ním jediný inventárny predmet.)
a)
pre osobné automobily, ktoré sa používajú len príležitostne,
doba upotrebiteľnosti v rokoch 12 rokov
celková ročná odpisová sadzba v % 18,5 %
z toho výška percenta pripadajúca na GO 55 %
b)
pre špeciálne automobily a automobily neslúžiace na prepravu nákladov, pre kolesové traktory, pre osobné a nákladné prívesy doba upotrebiteľnosti v rokoch 10 rokov
celková ročná odpisová sadzba v % 20 %
z toho výška percenta pripadajúca na GO 50 %
c)
pre motocykle
doba upotrebiteľnosti v rokoch 10 rokov
celková ročná odpisová sadzba v % 18 %
z toho výška percenta pripadajúca na GO 45 %.
Celková ročná odpisová sadzba v Kčs je potom súčinom obstarávacej ceny vozidla a celkovej ročnej odpisovej sadzby v % deleným stoma. Z celkovej ročnej odpisovej sadzby v Kčs sa vypočíta celková mesačná odpisová sadzba v Kčs.
6.
Vypočítané odpisové sadzby sú zostavené do tabuliek podľa druhu vozidiel. Vpredu každej tabuľky sa uvádzajú odpisové sadzby vozidiel pre hromadné typy. Odpisové sadzby vozidiel pre ostatné typy treba vyhľadať v ďalšej časti tabuľky podľa príslušnej technickej mernej jednotky (užitočného zaťaženia, obsahu valcov, počtu miest obsaditeľnosti a pod.).
7.
Pre jednoduchosť je v normách určená jediná odpisová sadzba pre typy vozidiel vyrábané pred i po 1. januári 1958; určená je podľa cien bežného vyhotovenia platných od 1. januára 1958.
Prípadná účtovná zostatková hodnota likvidovaného vozidla sa odôvodní aj zavedením tejto jednotnej odpisovej sadzby.
8.
Ak má vozidlo zvláštne vybavenie, ktoré sa doteraz viedlo ako samostatný základný prostriedok, alebo ak obstarávacia cena nového vozidla prevýši o 5 % cenu bežného vyhotovenia, uvedenú v cenníku dodávateľa, alebo ak sa prestavbou alebo inou úpravou vozidla zvýši obstarávacia hodnota vozidla, ktorá prevýši o 5 % jeho hodnoty, úmerne sa zvýši suma odpisov určená na odpis obstarávacej hodnoty vozidla, prípadne na vytvorenie zdroja na úhradu nákladov za generálne opravy tak, aby pri norme celkovej alebo zvyšujúcej upotrebiteľnosti vozidla sa odpísali náklady na toto zvláštne vybavenie, vyššia obstarávacia cena a náklady na úpravy. Zvýšenie celkovej odpisovej sadzby sa vypočíta podľa vzorca:
O1 + GO1
Ovi1 = ---------------
Uv1
Ov1 = suma odpisov v Kčs, o ktorú sa zvýši celková odpisová sadzba v Kčs na 1 000 základných kilometrov
O1 = náklady na zvláštne vybavenie, náklady na zvýšenie obstarávacej hodnoty vozidla v dôsledku zvýšenia obstarávacej ceny alebo úpravy vozidla v Kčs
GO1 = zvýšenie nákladov na generálne opravy v Kčs, ak by prišli do úvahy počas celkovej alebo zvyšujúcej upotrebiteľnosti vozidla
Uv1 = norma celkovej alebo zvyšujúcej upotrebiteľnosti vozidla v 1 000 základných kilometroch.
Súčet celkovej odpisovej sadzby v Kčs podľa tabuliek uvedených v odseku 10 a tohto zvýšenia tvorí potom novú celkovú odpisovú sadzbu v Kčs pre celkovú alebo zvyšujúcu upotrebiteľnosť vozidla, pričom výška percenta pripadajúca na generálne opravy podľa tabuliek zostáva nezmenená.
9.
Odpisové sadzby nákladných automobilov, prípadne i prívesov sú určené pre vozidlo bez plachty. Ak nákladný automobil alebo iné vozidlo má plachtu, považuje sa táto za samostatný inventárny predmet - základný prostriedok
s dobou upotrebiteľnosti v rokoch 3 roky,
s ročnou odpisovou sadzbou v % 33 %.
10.
Normy odpisov sa určujú takto:
I. Osobné, dodávkové a kombinované automobily
a)
Hromadné typy:
Por. čís. Značka a typ Osobné Dodávkové Kombinované Z celkovej odpisovej sadzby pripadá na GO
uzavreté z celkovej odpisovej sadzby pripadá na GO uzavreté otvorené
Celk. odpisová sadzba v Kčs na 1000 zkm Celková odpisová sadzba v Kčs na 1000 zkm Celk. odpisová sadzba v Kčs na 1000 zkm
a b 11 21 12 13 14 22
1 Škoda 1101, 1102 274 40 169 50
296 45
2 Škoda 1200, 1201 219 55 176 70
3 Škoda 1200 156 65
223 55
4 Škoda 1202 262 259 269 50
5 Škoda Octavia 244 50
6 Škoda Octavia-Super 250 50
7 Škoda Octavia-Combi 260 45
8 Tatra 87 390 35
9 Tatra 600-Tatraplán 287 35
10 Tatra 603 470 45
11 Moskvič 290 50
12 Pobieda, Waršava 238 55
13 Volga 343 55
14 Barkas V 901/2 245 70 190 205 223 70
15 Barkas B 1000 315 55
16 Nysa Mikrobus 314 50
17 Nysa 263 50
18 Žuk 259 50
19 GAZ 69 M 369 45
b)
ostatné typy neuvedené pod písmenom a):
Pre tieto vozidlá sa normy odpisov určujú podľa obsahu valcov v cm3 uvedeného v technickom preukaze vozidla.
a b 11 21 12 13 14 22
1 do 750 264 40 180 45
254 50
2 751-1000 309 45 207 50
294 55
3 1001-2000 384 40 215 307 55
4 2001-3000 464 35 228 55
322 60
5 nad 3000 437 40 230 55
329 60
Poznámka k odseku a) a b): Pri automobiloch trvale zaradených v požičovniach bez vodiča normy odpisov sa zvyšujú o 60 %.
II. Autobusy a autokary
a)
hromadné typy
Por. čís. Značka, typ a druh Celková odpisová sadzba v Kčs na 1000 zkm Z celkovej odpisovej sadzby pripadá na GO %
a b 11 21
1 Škoda 706 RO 303 45
2 Škoda 706 RO Lux 439 35
3 Škoda 706 RTO 344 50
4 Škoda 706 RTO Mex 346 50
5 Škoda 706 RTO Lux 386 50
6 Karosa HB 5 952 45
7 Praga RND 346 40
8 Ikarus 30 410 50
9 Ikarus 55 586 45
10 Ikarus 630 370 50
11 Garant 30 K 296 50
12 Robur 294 50
b)
ostatné typy neuvedené pod písmenom a):
Pre tieto vozidlá sa normy odpisov určujú podľa miest obsaditeľnosti uvedených v technickom preukaze vozidla.
Por. čís. Počet miest obsaditeľnosti Benzín a ostatné Nafta Z celkovej odpisovej sadzby pripadá na GO %
celková odpisová sadzba v Kčs na 1000 základných km
a b 11 12 13
1 do 30 287 55
357 45
2 31-70 436 50
505 45
3 nad 70 484 50
565 45
III. Nákladné automobily
a)
hromadné typy:
Por. čís. Značka, typ a druh Valníkové Sklápacie Skriňové Z celkovej odpisovej sadzby pripadá na GO %
Celková odpisová sadzba v Kčs na 1000 základných kilometrov
a b 11 12 13 21
1 Škoda 706 R, RS (806) 246 268 45
2 Škoda 706 RO 318 50
3 Škoda 706 RT 267 50
4 Škoda 706 RTS 302 45
5 Škoda 906 R 258 45
6 Tatra 138, S 3, SL, P 425 479 45
7 Tatra 111 R 320 50
8 Tatra 111 NR s navijakom 342 50
9 Tatra 111 S s drevenou korbou 345 50
10 Tatra 111 S s kovovou korbou 350 45
11 Tatra 114, 115 245 258 50
12 Tatra 128 257 60
314 55
13 Tatra 128 NR s navijakom 282 55
14 Tatra 805 326 363 45
15 Praga A 150 227 50
16 Praga A 150 s drevenou korbou 299 55
17 Praga A 150 s kovovou korbou 270 50
18 Praga RN 196 45
19 Praga RN 327 50
20 Praga RND 192 203 45
21 Praga RND s drevenou korbou 319 50
22 Praga RND s kovovou korbou 296 45
23 Praga V3S 316 345 375 45
24 Praga V3S s navijakom 345 45
25 Praga S5T 218 240 45
26 Csepel D 350 195 220 55
27 Csepel D 352 223 250 45
28 Csepel D 420 240 50
29 Garant 30 K 164 181 50
30 Garant 32 180 50
197 50
31 Robur 191 55
244 55
b)
ostatné typy neuvedené pod písmenom a):
Pre tieto vozidlá sa normy odpisov určujú podľa užitočného zaťaženia v tonách uvedeného v technickom preukaze vozidla.
Por. čís. Užitočné zaťaženie v tonách Počet náprav Valníkové Sklápacie Z celkovej odpisovej sadzby pripadá na GO %
benzín a ostatné nafta benzín a ostatné nafta
Celková odpisová sadzba v Kčs na 1000 základných kilometrov
a b c 11 12 13 14 21
1 0,900-1,500 2 164 182 189 50
205 45
2 1,501-2500 2 213 241 241 50
267 45
3 2,501-3,500 2 251 279 55
315 50
4 3,501-5,500 2 292 325 55
351 384 45
5 3 352 384 45
414 447 40
6 5,501-7,500 2 341 377 55
435 471 45
7 3 401 438 45
495 532
8 7,501-10,000 2 564 35
603 40
9 3 625 669 35
10 nad 10,000 2
11 10,000 3 pozri poznámku
Poznámka: Pre všetky druhy vozidiel užitočného zaťaženia 10,000 t a viac sa použijú odpisové sadzby udané pre užitočné zaťaženie 7,501-10,000 t, ku ktorým sa za každú ďalšiu tonu užitočného zaťaženia pripočíta 10 % odpisovej sadzby v Kčs.
IV. Špeciálne automobily
a)
hromadné typy:
Por. čís. Značka, typ a druh Sanitné Cisternové Popolové Fekálne Voľne nakladaný cement Ostatné Z celkovej odpisovej sadzby pripadá na GO %
Celková odpisová sadzba v Kčs na 1000 základných kilometrov
a b 11 12 13 14 15 16 21
1 Škoda 1101, 1102 206 50
2 Škoda 1200, 1201 193 65
3 Škoda 1202 279 45
4 Škoda 706 ROK 488 50
5 Škoda 706 RTK 464 50
6 Škoda 706 R kropiace 478 45
7 Škoda 706 RT kropiace
sypač 398 50
8 Škoda 706 R 543 45
9 Tatra 111 C 510 50
10 Tatra 111 VLC 463 50
11 Tatra 138 VLH 670 50
12 Praga V3S 405 50
13 Garant 30 K poštový kombinovaný skriňový 297 45
14 Garant 32 poštový kombinovaný skriňový 315 45
15 Robur poštový kombinovaný skriňový 333 50
b)
ostatné typy neuvedené pod písmenom a):
Pre tieto vozidlá sa normy odpisov určujú podľa ustanovení bodu 4.
V. Ťahače
a)
hromadné typy:
Por. čís. Značka a typ Ťahače prívesov Ťahače návesov Z celkovej odpisovej sadzby pripadá na GO %
Celková odpisová sadzba v Kčs na 1000 základných kilometrov
a b 11 12 21
1 Tatra 141 B 701 40
s navijakom
2 Praga S5T2TN 350 45
3 Škoda 706 RTTN 370 50
4 Tatra 138 NT 485 45
b)
ostatné typy neuvedené pod písmenom a):
Pre tieto vozidlá sa normy odpisov určujú podľa ustanovení bodu 4.
VI. Traktory kolesové
a)
hromadné typy:
Por. čís. Značka a typ Celková odpisová sadzba v Kčs na 1000 základných kilometrov Z celkovej odpisovej sadzby pripadá na GO %
a b 11 21
1 Zetor 25 A 254 50
2 Zetor 35 Super 407 40
3 Zetor 50 305 50
4 Zetor 2011 261 50
5 Zetor 3011 292 50
6 Zetor 4011 345 50
7 Škoda 30 390 40
b)
ostatné typy neuvedené pod písmenom a):
Pre tieto vozidlá sa normy odpisov určujú podľa užitočného výkonu v „k“ uvedeného v technickom preukaze vozidla.
Por. čís. Užitočný výkon v „k" Celková odpisová sadzba v Kčs na 1000 základných kilometrov Z celkovej odpisovej sadzby pripadá na GO %
a b 11 21
1 do 15 277 45
2 16-35 423 50
3 36-50 497 55
4 51-60 587 50
5 61-80 576 55
6 81-100 608 55
7 nad 100 700 50
Normy odpisov uvedené v tabuľke platia len pre dopravné traktory na naftu jazdiace prevažne po vozovkách. Normy odpisov pre poľnohospodárske traktory určujú smernice Ministerstva poľnohospodárstva, lesného a vodného hospodárstva. Pásové traktory sa nepovažujú za dopravné traktory a platia pre ne normy odpisov pre poľnohospodárske traktory.
VII. Prívesy osobné
a)
hromadné typy:
Por. čís. Značka a typ Celková odpisová sadzba v Kčs Z celkovej odpisovej sadzby pripadá na GO %
a b 11 21
1 R P A 225 45
2 PRK6 201 50
3 D M 4 185 30
4 D 4 192 30
5 B 40 165 30
b)
ostatné typy neuvedené pod písmenom a):
Pre tieto vozidlá sa normy odpisov určujú podľa miest obsaditeľnosti uvedených v technickom preukaze vozidla.
1 do 30 189 40
2 nad 30 267 40
VIII. Prívesy nákladné
a)
hromadné typy:
Por. čís. Značka, typ a druh Valníkové Sklápacie Skriňové Špeciálne Z celkovej odpisovej sadzby pripadá na GO %
Celková odpisová sadzba v Kčs na 1000 základných kilometrov
a b 11 12 13 14 21
1 A 1,5 81 45
2 A 3 80 50
132 171 50
3 A 3 C 3000 l cisterna 203 40
4 A 5 84 50
5 A 5 P, PO, Pzas 112 50
6 A 5 S sťahovacie 284 55
7 A 10 157 50
8 T 3,5 66 65
9 T 3,5 P 83 65
10 T 5 P 108 65
11 DA 5 na dlhé drevo 184 50
12 DA 6,5 na dlhé drevo 268 55
13 DT 5 na dlhé drevo 209 55
14 DT 7 na dlhé drevo 254 50
b)
ostatné typy neuvedené pod písmenom a):
Pre tieto vozidlá sa normy odpisov určujú podľa užitočného zaťaženia v tonách uvedeného v technickom preukaze vozidla.
Por. čís. Užitočné zaťaženie v tonách Počet náprav Valníkové Sklápacie Skriňové Špeciálne Z celkovej odpisovej sadzby pripadá na GO %
Celková odpisová sadzba v Kčs na 1000 základných kilometrov
a b c 11 12 13 14 21
aa) jednonápravové
1 do 2,000 1 49 68 153 50
2 2,001-7,500 1 200 50
3 nad 7,500 1 246 50
bb) dvoj- a viacnápravové
1 do 1,500 2 79 93 45
131 35
2 1,501-2,500 2 90 105 45
156 35
3 2,501-3,500 2 99 118 50
180 40
4 3,501-5,500 2 113 139 50
210 40
5 5,501-7,500 2 131 162 55
298 35
6 3 147 181 50
348 35
7 7,501-10,000 2 158 195 60
351 40
8 3 177 217 55
408 35
9 nad 10,000 2 pozri poznámku
10 3 pozri poznámku
Poznámka: Pre dvoj- a viacnápravové prívesy s užitočným zaťažením 10,000 t a viac sa použijú odpisové sadzby udané pre užitočné zaťaženie 7,501-10,000 t, ku ktorým sa pripočíta za každú ďalšiu tonu užitočného zaťaženia 10% celkovej odpisovej sadzby v Kčs.
Por. čís. Užitočné zaťaženie v tonách Počet náprav Valníkové Sklápacie Skriňové Špeciálne Z celkovej odpisovej sadzby pripadá na GO %
Celková odpisová sadzba v Kčs na 1000 základných kilometrov
a b c 11 12 13 14 21
cc) ťažké na pneumatikách
1 do 15 567 50
2 16-20 754 50
3 21-30 1 195 50
4 31-40 1 286 50
5 41-60 1 378 50
6 nad 60 2 025 50
dd) Ťažké na plných obručiach
1 do 20 1532 45
2 21-40 2708 45
3 41-60 2827 45
4 61-80 3902 45
5 nad 80 5270 45
IX. Návesy osobné
Por. čís. Značka a typ Celková odpisová sadzba v Kčs na 1000 základných kilometrov Z celkovej odpisovej sadzby pripadá na GO %
a b 11 21
1 Karosa NO 80*)
*) Určí sa dodatočne.
X. Návesy nákladné
Por. čís. Užitočné zaťaženie v tonách Valníkové Chladiace Z celkovej odpisovej sadzby pripadá na GO %
Celková odpisová sadzba v Kčs na 1000 základných kilometrov
a b 11 12 21
1 do 10,000 180 50
815 55
2 do 14,000 247 50
996 55
XI. Motocykle
a)
hromadné typy:
Por. čís. Značka a typ Celková odpisová sadzba v Kčs na 1000 základných kilometrov Z celkovej odpisovej sadzby pripadá na GO %
a b 11 21
1 ČZ 125 151 60
2 ČZ 150 161 55
3 Jawa ČZ 125 174 55
4 Jawa ČZ 150 184 55
5 Jawa ČZ 175 200 50
6 Jawa ČZ 250 166 45
7 Jawa ČZ 350 184 45
8 Jawa 250 148 45
9 Jawa 350 166 45
10 Jawa 500 165 40
b)
ostatné typy neuvedené pod písmenom a):
Pre tieto vozidlá sa normy odpisov určujú podľa obsahu valcov v cm3 uvedeného v technickom preukaze vozidla.
1 do 150 170 55
2 151-250 149 50
3 251-350 166 45
4 351-500 162 40
5 501 a viac 154 40

Čl. II

Táto vyhláška nadobúda účinnosť 1. januárom 1965.
Prvý námestník ministra:

Vokáč v. r.