158
ZÁKON
z 3. júna 2025,
ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 548/2003 Z. z. o Justičnej akadémii a o zmene a doplnení
niektorých zákonov v znení neskorších predpisov
Národná rada Slovenskej republiky sa uzniesla na tomto zákone:
Čl. I
Zákon č. 548/2003 Z. z. o Justičnej akadémii a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 757/2004
Z. z., zákona č. 319/2005 Z. z., zákona č. 330/2007 Z. z., zákona č. 181/2009 Z. z.,
zákona č. 33/2011 Z. z., zákona č. 220/2011 Z. z., zákona č. 322/2014 Z. z., zákona
č. 177/2018 Z. z., zákona č. 397/2019 Z. z., zákona č. 423/2020 Z. z., zákona č. 111/2022
Z. z., zákona č. 98/2025 Z. z. a zákona č. 157/2025 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1.
V § 2 ods. 2 sa slová „Najvyššieho správneho súdu Slovenskej republiky a asistentov
prokurátora“ nahrádzajú slovami „Najvyššieho správneho súdu Slovenskej republiky,
odborných justičných stážistov, právnych čakateľov prokuratúry, asistentov prokurátora,
poradcov sudcov Ústavného súdu Slovenskej republiky a ďalších osôb podľa § 3a ods.
4 písm. b) až d) a na vykonávanie ďalších činností podľa tohto zákona“.
2.
§ 3 vrátane nadpisu znie:
§3 Predmet činnosti
(1)
Akadémia je vzdelávacia inštitúcia s celoštátnou pôsobnosťou, ktorá zabezpečuje,
organizuje a vykonáva najmä tieto typy vzdelávacích aktivít:
a)
celoživotné vzdelávanie,
b)
prípravné vzdelávanie,
c)
vzdelávanie prostredníctvom odborných študijných pobytov v zahraničí.
(2)
Akadémia v rámci svojej pôsobnosti zabezpečuje a koordinuje úlohy medzinárodnej spolupráce
vrátane prípravy a organizácie spoločných medzinárodných vzdelávacích podujatí s inými
národnými organizáciami alebo medzinárodnými organizáciami pre vzdelávanie cieľovej
skupiny akadémie. Ak to neohrozí kvalitu a dostupnosť vzdelávania podľa odseku 1,
akadémia zabezpečuje aj jazykové vzdelávanie.
(3)
Akadémia realizuje a organizuje vykonanie odbornej justičnej skúšky (ďalej len „skúška“),
na základe ktorej overuje, či má vyšší súdny úradník, asistent sudcu Najvyššieho súdu
Slovenskej republiky, asistent sudcu Najvyššieho správneho súdu Slovenskej republiky,
právny čakateľ prokuratúry, asistent prokurátora alebo poradca sudcu Ústavného súdu
Slovenskej republiky (ďalej len „uchádzač“) potrebné odborné vedomosti, ako aj osobnostné
predpoklady vyžadované na výkon funkcie sudcu alebo funkcie prokurátora.
(4)
Akadémia zabezpečuje vytvorenie, správu a ochranu databáz podkladov potrebných na
vykonanie písomnej časti skúšky.
(5)
Akadémia zabezpečuje vytvorenie, správu a ochranu databáz podkladov potrebných na
vykonanie písomnej časti výberového konania na funkciu odborného justičného stážistu.
(6)
Akadémia zabezpečuje vytvorenie, správu a ochranu databáz podkladov potrebných na
vykonanie písomnej časti hromadného výberového konania a výberového konania na obsadenie
voľného miesta sudcu na krajskom súde, správnom súde, Špecializovanom trestnom súde,
Najvyššom súde Slovenskej republiky a Najvyššom správnom súde Slovenskej republiky.
(7)
Pri zabezpečovaní spisov v listinnej podobe alebo v elektronickej podobe do databáz
sú ministerstvo, súdy a prokuratúra povinné poskytnúť akadémii súčinnosť.
(8)
Akadémia má pri spracúvaní osobných údajov podľa tohto zákona postavenie prevádzkovateľa
podľa osobitného predpisu.3)
(9)
Akadémia vykonáva prenájom priestorov, ubytovacie služby, stravovacie služby, relaxačné
služby, vydavateľskú a publikačnú činnosť; vykonávanie týchto činností nesmie ohroziť
kvalitu, rozsah a dostupnosť činností podľa odsekov 1 až 7.
(10)
Akadémia vykonáva aj činnosť poverenej právnickej osoby podľa osobitného predpisu.3a)“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 3 znie:
„3) Čl. 4 ods. 7 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla
2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto
údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov)
(Ú. v. EÚ L 119, 4. 5. 2016) v platnom znení.
§ 5 písm. o) zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.“.
§ 5 písm. o) zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.“.
3.
Za § 3 sa vkladá § 3a, ktorý vrátane nadpisu znie:
§3a Vzdelávanie cieľových skupín
(1)
Akadémia uskutočňuje vzdelávanie podľa študijného plánu vzdelávania na príslušný
rok, ktorý je v súlade s obsahovou náplňou vzdelávania sudcov určenou Súdnou radou
Slovenskej republiky (ďalej len „súdna rada“) po dohode s ministrom spravodlivosti
Slovenskej republiky (ďalej len „minister“), s obsahovou náplňou vzdelávania prokurátorov
určenou generálnym prokurátorom Slovenskej republiky (ďalej len „generálny prokurátor“),
s koncepciou vzdelávania akadémie, sleduje požiadavky cieľovej skupiny a dodržuje
odborné nadnárodné stratégie vzdelávania zamestnancov justície a prokuratúry s cieľom
zabezpečenia spravodlivosti a podpory právneho štátu.
(2)
Akadémia realizuje vzdelávanie prezenčnou formou, dištančnou formou alebo kombináciou
uvedených foriem tak, aby bolo vzdelávanie dostupné pre všetkých záujemcov z cieľovej
skupiny.
(3)
Akadémia poskytuje celoživotné vzdelávanie a vzdelávanie prostredníctvom odborných
študijných pobytov v zahraničí
a)
primárne sudcom a prokurátorom,
b)
sekundárne vyšším súdnym úradníkom, asistentom sudcov Najvyššieho súdu Slovenskej
republiky, asistentom sudcov Najvyššieho správneho súdu Slovenskej republiky, odborným
justičným stážistom, právnym čakateľom prokuratúry, asistentom prokurátora a právnikom
Centra právnej pomoci.
(4)
Ak to neohrozí kvalitu a dostupnosť vzdelávania pre cieľové skupiny podľa odseku
3, akadémia môže poskytovať celoživotné vzdelávanie aj
a)
poradcom sudcov Ústavného súdu Slovenskej republiky,
b)
zamestnancom vykonávajúcim analytické právnické činnosti na krajskom súde, na správnom
súde, Najvyššom súde Slovenskej republiky, Najvyššom správnom súde Slovenskej republiky
a na Ústavnom súde Slovenskej republiky,
c)
zamestnancom v štátnozamestnaneckom pomere na súde, v Kancelárii Súdnej rady Slovenskej
republiky, na ministerstve a na prokuratúre, ak uvedené vzdelávacie podujatie súvisí
s výkonom ich pracovnej činnosti a účasť na vzdelávacom podujatí zvýši týmto zamestnancom
kvalifikáciu, alebo bude mať vplyv na efektívnejšie plnenie ich pracovných úloh,
d)
zástupcom iných právnických profesií alebo iných odborných profesií, nad ktorými
vykonáva ministerstvo dohľad,2a) alebo ktorých zameranie súvisí s činnosťou cieľových skupín akadémie.
(5)
Akadémia zabezpečuje, organizuje a vykonáva aj prípravné vzdelávanie, a to ako
a)
predskúškové sústredenia súvisiace s prípravou uchádzača o skúšku, ktoré sa zameriavajú
na úspešné vykonanie písomnej, ako aj ústnej časti skúšky,
b)
prípravné vzdelávanie právneho čakateľa prokuratúry potrebné na výkon funkcie prokurátora
počas prípravnej praxe,
c)
prípravné vzdelávanie kandidátov na funkciu sudcu, 3b) ktoré je zamerané na osvojenie si praktických zručností potrebných na výkon funkcie
sudcu.“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 3b znie:
„3b) § 28c ods. 3 zákona č. 385/2000 Z. z. o sudcoch a prísediacich a o zmene a doplnení
niektorých zákonov.“.
4.
V § 6 odsek 1 znie:
„(1)
Najvyšším orgánom akadémie je rada, ktorá má sedemnásť členov. Ôsmich členov rady
volí súdna rada z radov sudcov a deviatich členov rady vymenúva minister. Troch členov
rady vymenúva minister z radov prokurátorov na návrh generálneho prokurátora, jedného
člena rady vymenúva z radov sudcov na návrh stavovskej organizácie sudcov a jedného
člena rady vymenúva z radov prokurátorov. Štyroch členov rady vymenúva minister spravidla
na návrh právnických fakúlt verejných vysokých škôl a stavovských organizácií advokátov,
notárov a súdnych exekútorov.“.
5.
V § 6 ods. 9 sa vypúšťajú slová „pedagogického zboru“.
6.
V § 7 písm. b) sa na konci pripájajú tieto slová: „po dohode s ministerstvom“.
7.
V § 7 sa za písmeno e) vkladá nové písmeno f), ktoré znie:
„f)
schvaľuje koncepciu vzdelávania akadémie zameranú na metodológiu vzdelávania so zohľadnením
moderných trendov vzdelávania zameraných na odborné znalosti a zručnosti všetkých
vzdelávaných cieľových skupín,“.
Doterajšie písmená f) až l) sa označujú ako písmená g) až m).
8.
V § 8 ods. 1 sa za slovo „neprítomnosti“ vkladajú slová „ním určený“ a na konci sa
pripája táto veta: „Funkcia riaditeľa je nezlučiteľná s výkonom funkcie v inom orgáne
verejnej moci, so štátnozamestnaneckým pomerom, s pracovným pomerom, s obdobným pracovným
vzťahom, s podnikateľskou činnosťou, s členstvom v riadiacom alebo kontrolnom orgáne
právnickej osoby, ktorá vykonáva podnikateľskú činnosť, ani s inou hospodárskou alebo
zárobkovou činnosťou okrem správy vlastného majetku, vedeckej, pedagogickej, literárnej,
umeleckej činnosti, znaleckej, tlmočníckej alebo prekladateľskej činnosti.“.
9.
V § 8 ods. 2 sa na konci pripájajú tieto vety: „Výberové konanie uskutočňuje výberová
komisia, ktorá má päť členov. Predsedom výberovej komisie je predseda rady a ďalším
členom výberovej komisie je iný člen rady určený radou; zvyšných troch členov výberovej
komisie vymenúva minister z databázy ministrom vymenovaných kandidátov na členov výberovej
komisie na funkciu predsedu súdu.6a) Rada zverejňuje na webovom sídle akadémie aspoň 15 dní pred uskutočnením výberového
konania o každom kandidátovi na funkciu riaditeľa životopis s údajmi preukazujúcimi
splnenie podmienok na výkon funkcie riaditeľa a po skončení výberového konania zápisnicu
z výberového konania.“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 6a znie:
„6a) § 37 ods. 5 zákona č. 757/2004 Z. z. o súdoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov
v znení neskorších predpisov.“.
10.
V § 8 odseky 3 až 5 znejú:
„(3)
Za riaditeľa môže byť vymenovaná osoba, ktorá
a)
spĺňa predpoklady podľa § 5 a § 6 ods. 2,
b)
zložila alebo má uznanú skúšku alebo advokátsku skúšku,
c)
má preukázateľne najmenej sedemročnú prax v oblasti priameho vzdelávania sudcov alebo
prokurátorov uskutočňovaného prezenčnou formou, dištančnou formou alebo kombináciou
uvedených foriem,
d)
ovláda cudzí jazyk.
(4)
Riaditeľ má troch zástupcov, ktorých vymenúva na päť rokov so súhlasom rady.
(5)
Jedným zástupcom riaditeľa je sudca a jedným zástupcom riaditeľa je prokurátor; tretím
zástupcom riaditeľa pre agendu ekonomiky a správy je osoba, ktorá spĺňa predpoklady
podľa § 5 a ktorá má vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa získané na vysokej škole
v Slovenskej republike alebo má uznaný diplom o vysokoškolskom vzdelaní druhého stupňa
vydaný zahraničnou vysokou školou5) a najmenej desať rokov odbornej praxe.“.
11.
V § 8 sa za odsek 6 vkladá nový odsek 7, ktorý znie:
„(7)
Pred uplynutím funkčného obdobia zaniká výkon funkcie riaditeľa aj neodstránením
dôvodov nezlučiteľnosti výkonu funkcie podľa odseku 1 do 30 dní odo dňa rozhodnutia
rady o povinnosti ich odstrániť.“.
Doterajšie odseky 7 a 8 sa označujú ako odseky 8 a 9.
12.
V § 10 odseky 3 a 4 znejú:
„(3)
Riaditeľovi, ktorý je sudcom alebo prokurátorom, patrí k základnému platu osobitný
príplatok vo výške zodpovedajúcej funkčnému príplatku za riadenie u predsedu krajského
súdu podľa osobitného predpisu.8a) Riaditeľovi, ktorý nie je sudcom alebo prokurátorom, patrí mesačne odmena vo výške
dva a pol násobku priemernej nominálnej mesačnej mzdy zamestnanca v hospodárstve Slovenskej
republiky za predchádzajúci kalendárny rok zaokrúhlená na celé euro nahor, a to od
prvého dňa mesiaca, v ktorom sa ujal výkonu funkcie riaditeľa. Riaditeľovi, ktorý
nie je sudcom alebo prokurátorom, vzniká dňom vymenovania do funkcie riaditeľa pracovnoprávny
vzťah s akadémiou.8b)
(4)
Zástupcovi riaditeľa, ktorý je sudcom alebo prokurátorom, patrí k základnému platu
osobitný príplatok vo výške zodpovedajúcej funkčnému príplatku za riadenie u podpredsedu
krajského súdu podľa osobitného predpisu.8c) Zástupcovi riaditeľa, ktorý nie je sudcom alebo prokurátorom, patrí mesačne odmena
vo výške dvojnásobku priemernej nominálnej mesačnej mzdy zamestnanca v hospodárstve
Slovenskej republiky za predchádzajúci kalendárny rok zaokrúhlená na celé euro nahor,
a to od prvého dňa mesiaca, v ktorom sa ujal výkonu funkcie zástupcu riaditeľa. Zástupcovi
riaditeľa, ktorý nie je sudcom alebo prokurátorom, vzniká dňom vymenovania do funkcie
zástupcu riaditeľa pracovnoprávny vzťah s akadémiou.8b)“.
Poznámky pod čiarou k odkazom 8a až 8c znejú:
„8a) § 68 ods.1 písm. c) zákona č. 385/2000 Z. z. v znení neskorších predpisov.
8b) Zákon č. 552/2003 Z. z. o výkone práce vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov.
8c) § 68 ods.1 písm. d) zákona č. 385/2000 Z. z. v znení neskorších predpisov.“.
13.
V § 11 ods. 6 sa odkaz „8a)“ nahrádza odkazom „8b)“.
14.
§ 12 znie:
§12
(1)
Návrh na vykonanie skúšky vyšším súdnym úradníkom, asistentom sudcu Najvyššieho súdu
Slovenskej republiky a asistentom sudcu Najvyššieho správneho súdu Slovenskej republiky
predkladá akadémii minister.
(2)
Návrh na vykonanie skúšky právnym čakateľom prokuratúry a asistentom prokurátora
predkladá akadémii generálny prokurátor; k návrhu priloží aj záverečné hodnotenie
právneho čakateľa prokuratúry alebo asistenta prokurátora podľa osobitného predpisu.10)
(3)
Cieľom skúšky je overiť, či má uchádzač potrebné vedomosti a je dostatočne pripravený
na to, aby mohol zastávať funkciu sudcu alebo funkciu prokurátora.
(4)
Vykonanie skúšky zabezpečuje akadémia spravidla dvakrát do roka, v jarnom termíne
a jesennom termíne.
(5)
Skúška pozostáva z písomnej časti a z ústnej časti. Písomná časť sa skladá z odborného
testu, z vyhotovenia rozhodnutí v trestnej veci a v inej než trestnej veci. Písomnou
časťou skúšky sa overuje spôsobilosť uchádzača samostatne vykonávať procesné úkony
a postupy vyplývajúce z funkcie, na ktorú sa pripravuje. Na ústnej časti skúšky má
uchádzač preukázať vedomosti z ústavného práva, z organizácie a pôsobnosti súdov a
prokuratúry, z trestného práva, z medzinárodného práva, z občianskeho práva, z rodinného
práva, z obchodného práva, z finančného práva, zo správneho práva, z pracovného práva
a z práva Európskej únie.
(6)
Na prípravu a vykonanie skúšky a na vykonanie opravnej skúšky má uchádzač nárok na
služobné voľno s náhradou platu v trvaní štyroch týždňov a služobný úrad môže uchádzačovi
poskytnúť na tento účel ďalšie služobné voľno s náhradou platu v trvaní dvoch týždňov.“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 10 znie:
„10) § 232 ods. 2 zákona č. 154/2001 Z. z. v znení zákona č. 220/2011 Z. z.“.
15.
V § 13 odsek 1 znie:
„(1)
Uchádzač vykoná skúšku pred skúšobnou komisiou zloženou z piatich členov. Predsedu
skúšobnej komisie, členov skúšobnej komisie a ich náhradníkov volí a odvoláva rada
na návrh súdnej rady, generálneho prokurátora, rady prokurátorov a ministra. Funkčné
obdobie predsedu skúšobnej komisie, členov skúšobnej komisie a ich náhradníkov je
päť rokov.“.
16.
V § 13 sa vypúšťa odsek 5.
17.
§ 14 znie:
§14
(1)
Ak vyšší súdny úradník, asistent sudcu Najvyššieho súdu Slovenskej republiky, asistent
sudcu Najvyššieho správneho súdu Slovenskej republiky, právny čakateľ prokuratúry
alebo asistent prokurátora úspešne vykoná skúšku, akadémia vystaví osvedčenie o jej
vykonaní, ktoré vyššiemu súdnemu úradníkovi, asistentovi sudcu Najvyššieho súdu Slovenskej
republiky a asistentovi sudcu Najvyššieho správneho súdu Slovenskej republiky riaditeľ
odovzdá v prítomnosti ministra, a ak ide o právneho čakateľa prokuratúry a asistenta
prokurátora v prítomnosti generálneho prokurátora.
(2)
Ak vyšší súdny úradník, asistent sudcu Najvyššieho súdu Slovenskej republiky alebo
asistent sudcu Najvyššieho správneho súdu Slovenskej republiky pri skúške neprospel,
minister mu povolí vykonať opravnú skúšku alebo ďalšiu opravnú skúšku na základe jeho
písomnej žiadosti; generálny prokurátor povolí vykonať opravnú skúšku alebo ďalšiu
opravnú skúšku právnemu čakateľovi prokuratúry alebo asistentovi prokurátora na základe
jeho písomnej žiadosti.
(3)
Opravnú skúšku môže uchádzač vykonať najskôr po troch mesiacoch a najneskôr do deviatich
mesiacov od vykonania skúšky. Ďalšiu opravnú skúšku môže uchádzač vykonať najskôr
po jednom roku a najneskôr do dvoch rokov od vykonania opravnej skúšky.
(4)
Ak právny čakateľ prokuratúry neprospel ani pri ďalšej opravnej skúške, generálny
prokurátor ho z funkcie odvolá podľa osobitného predpisu.11)
(5)
Ak vyšší súdny úradník, asistent sudcu Najvyššieho súdu Slovenskej republiky, asistent
sudcu Najvyššieho správneho súdu Slovenskej republiky alebo asistent prokurátora neprospel
ani pri ďalšej opravnej skúške, zostáva vo svojej funkcii bez možnosti znovu sa prihlásiť
na vykonanie skúšky.
(6)
Ak ide o poradcu sudcu Ústavného súdu Slovenskej republiky, vykonáva právomoci spojené
s návrhom na vykonanie skúšky, vykonaním opravnej skúšky a ďalšej opravnej skúšky
a s odovzdaním osvedčenia o vykonaní skúšky predseda Ústavného súdu Slovenskej republiky.
(7)
Ak lehota na vykonanie opravnej skúšky alebo ďalšej opravnej skúšky uplynie počas
trvania materskej dovolenky, otcovskej dovolenky alebo rodičovskej dovolenky uchádzača,
uchádzač má právo vykonať opravnú skúšku alebo ďalšiu opravnú skúšku po skončení trvania
materskej dovolenky, otcovskej dovolenky alebo rodičovskej dovolenky v najbližšom
termíne určenom podľa § 12 ods. 4.“.
18.
Za § 15 sa vkladá § 15a, ktorý vrátane nadpisu znie:
§15a Spolupráca s právnickými fakultami verejných vysokých škôl
(1)
Verejné vysoké školy prostredníctvom fakulty, ktorá poskytuje študijné programy v
študijnom odbore právo, spolupracujú s akadémiou, s ministerstvom a Generálnou prokuratúrou
Slovenskej republiky pri napĺňaní predmetu činnosti akadémie, a to najmä konzultáciami
k obsahu pripravovaných vzdelávacích aktivít, návrhmi vzdelávacích aktivít, realizáciou
vzdelávacích aktivít podľa potrieb a zadania akadémie alebo ministerstva a po dohode
s právnickými fakultami verejných vysokých škôl.
(2)
Verejné vysoké školy prostredníctvom fakulty, ktorá poskytuje študijné programy v
študijnom odbore právo, v záujme rozvoja právnej vedy a právnického vzdelávania a
rozvoja vedy a vzdelávania v oblasti mediácie a probácie konzultujú s ministerstvom,
s Generálnou prokuratúrou Slovenskej republiky a akadémiou požiadavky justičnej praxe
kladené na študentov právnických fakúlt verejných vysokých škôl a na vedecké zameranie
právnických fakúlt verejných vysokých škôl, ktoré spoločne napĺňajú.
(3)
Ministerstvo poskytuje finančný príspevok verejným vysokým školám pre potreby
a)
ich právnických fakúlt na účel vysokoškolského vzdelávania a ďalšieho vzdelávania
v odbore právo zohľadňujúceho požiadavky aplikačnej praxe v oblasti súdnictva, prokuratúry
a právnických profesií, nad ktorými vykonáva dohľad ministerstvo,
b)
vybraných fakúlt na účel vysokoškolského vzdelávania a ďalšieho vzdelávania zameraného
na probáciu a mediáciu v trestnoprávnych veciach a na mediáciu v civilných veciach.
(4)
Ministerstvo vypracúva zásady poskytovania finančného príspevku, ktoré zverejňuje
na svojom webovom sídle. Poskytovaním finančného príspevku nie je dotknuté poskytovanie
dotácií verejným vysokým školám podľa osobitného predpisu.5) Finančný príspevok nemožno poskytnúť, ak sa na účel podľa odseku 3 poskytla iná
podpora zo štátneho rozpočtu.
(5)
Ministerstvo poskytuje verejnej vysokej škole finančný príspevok na základe zmluvy
o poskytnutí finančného príspevku, ktorá obsahuje
a)
identifikačné údaje zmluvných strán,
b)
účel poskytnutia finančného príspevku,
c)
výšku poskytnutého finančného príspevku,
d)
číslo účtu prijímateľa, na ktorý sa má finančný príspevok poukázať,
e)
podmienky poskytnutia finančného príspevku, podmienky čerpania, použitia, zúčtovania
a kontroly poskytnutého finančného príspevku,
f)
práva a povinnosti zmluvných strán,
g)
vymedzenie času, na ktorý sa zmluva uzatvára.
(6)
Ak odseky 3 až 5 neustanovujú inak, na poskytovanie, používanie a zúčtovanie finančného
príspevku sa vzťahuje osobitný predpis.12)
(7)
Ministerstvo vykonáva finančnú kontrolu hospodárenia s poskytnutým finančným príspevkom
13) a kontrolu dodržania podmienok zmluvy o poskytnutí finančného príspevku.
(8)
Ak prijímateľ finančného príspevku poruší finančnú disciplínu, postupuje sa podľa
osobitného predpisu.14)“.
Poznámky pod čiarou k odkazom 12 až 14 znejú:
„12) Zákon č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení
niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
13) Zákon č. 357/2015 Z. z. o finančnej kontrole a audite a o zmene a doplnení niektorých
zákonov v znení neskorších predpisov.
14) § 31 zákona č. 523/2004 Z. z. v znení neskorších predpisov.“.
19.
Za § 17a sa vkladá § 17b, ktorý vrátane nadpisu znie:
§17b
Prechodné ustanovenia
k úpravám účinným od 1. augusta 2025
k úpravám účinným od 1. augusta 2025
(1)
Súdna rada zvolí troch nových členov rady a minister vymenuje štyroch nových členov
rady do 30. septembra 2025. Generálny prokurátor a stavovská organizácia sudcov navrhnú
ministrovi vymenovať nového člena rady do 31. augusta 2025.
(2)
Funkčné obdobie predsedu skúšobnej komisie, člena skúšobnej komisie a náhradníka
skúšobnej komisie, ktorí vykonávajú funkciu k 1. augustu 2025, sa skončí uplynutím
ich funkčného obdobia podľa predpisov účinných do 31. júla 2025.“.
Čl. II
Tento zákon nadobúda účinnosť 1. augusta 2025.
Peter Pellegrini v. r.
Richard Raši v. r.
Robert Fico v. r.
Richard Raši v. r.
Robert Fico v. r.